Jan
25
2024
10:39
Elektromos kerékpár pedelec Összefoglaló
Sziasztok! Ebben a kis cikkben arról fogok írni, milyen Elektromos kerékpárok vannak mi ez az új őrület!
Napjainkban a rohamosan fejlődő világban fejlődésnek indultak a kerékpár alkatrészek, például a bicikli hajtókar, MTB hajtókar, kerékpár ülés, stb. A fejlett technológiának köszönhetően egyre gyorsabb, könnyebb kerékpárokat tudtunk létrehozni.
Az elektromos kerékpároknak több típusa is elérhető: gázkaros elektromos kerékpár, pedelec elektromos kerékpár, hagyományos kerékpárból átalakított elektromos kerékpárok. A gázkaros e-bike-okat egy gázkarral lehet kezelni és állítani a rásegítés mértékét. Természetesen vannak olyan modellek, amik vegyes kombinációval rendelkeznek. Ezek a gépek általában Kínából érkeznek, olcsók és azzal akarják jobban eladhatóvá tenni, hogy a sebességüket megnövelik, így csábítva a vevőket a vásárlás irányába. Azonban az az igazság, hogy minőségileg gyengék, és a motor szenzor sincs sok kínai e-bike-ban, így egy hegyi terepen előfordulhat, hogy leéghet a motor illetve a gyenge minőségű alaktrészek miatt jobban kopnak fékek stb. (kínai elektromos kerékpár).
A pedeleceket több kategóriába sorolhatjuk
pedelec: max 25 km/h
S pedelec: max 45 km/h (fel van tüntetve rajta a sebessége)Ez már segédmotoros kerékpárnak számít. fel villan rajta hátsó lámpa kerékpár, első lámpa kerékpár
L pedelec: max 75 km/h (közúti forgalomra alkalmatlan túl nagy sebessége miatt)
különbség a drága és olcsó pedelec között? A drága pedelec monoblock-ba van beépítve a pedál
szenzor, így kevésbé sérülékeny, ára kb. 700 000 - 1 000 000 forint.
Az olcsó pedelec kb. 300 000 forint, a lánc tányérra van felrögzítve egy műanyag tányér, melyen érzékelők találhatók. Ez erősen sérülékeny elem! Plusz a kábel kivezetést is a motorból érdemes megfigyelni, hogy kellően védve legyen, mert egy esés esetén ez fog sérülni(műanyag burkolat kell rá) ha a kerékpár azon oldalán történik a baleset, nem mindegy, mennyire van védve.
Természetesen a motor elhelyezkedését illetően is van választék: középmotoros nyomatékszenzoros női kerékpár, hátsó motoros e-bike, orrmotoros e-bike.
A középmotoros kerékpárok jobban igénybe veszik a kerékpár láncokat így sűrübben kell cserélni.
A hátsó motorosok viszont kisebb távolságot mennek el eredeti állapotban.
Viszont abban egyetérthetünk hogy jól megy mind kettő rendszer!
Az épített gépek hagyományos kerékpárokra kapható kitek (Bafang 750W, Bafang 750W szett, Bafang 750W akku). Ezeket az elemeket(motor,pedálszenzor,akkumlátor) rá lehet csavarozni a monoblockra és egy hagyományos kerékpárból elektromos bringát lehet csinálni !A bafang motorok megbizhatóak nagyrészben. Ezekből adott a választék: gázkar és tányér vagy monoblock szenzor választható. Töredék árért lehet megkapni, kb. 150 000 - 200 000 forintért.
Szükséges az átalakítás, mert az elektromos hajtáshoz erősebb fék kell, mint egy hagyományos hajtáshoz való fék!
A rásegítés mértéke: a pedeleceknek 5 fokozatú rásegítése van, és opcionálisan állítható, hogy egy emelkedő előtt mennyit segítsen rajtunk. Tehát van sport értéke, mert le lehet venni 0-ra a rásegítést.
A gázkarosokon is állítható a rásegítés mértéke, ez a vezérlő paneltől függ, de ott nem szokták általában a felhasználók tekerni a bringát rásegítés nélkül.
Az elektromos kerékpárok felhasználási területei:Sport, munkabajarás, Kényelmes tekerés céljából
Vannak a kerékpár versenyzőknek olyan edzési szakaszaik ahol a pulzus nem mehet fel erre jó a rásegítés....
Munkába járás miatt sokan választják ezt a közlekedési módot mert így sportolnak is a benzinen és a belvárosban a-b könnyebb átjutni.Természeten a kerékpár futárok is használják a gyorsabb célba érés érdekében.
Mindenkinek ismerős az érzés mikor az ember vérnyomása az egekben és majd megfullad az elektromos kerékpárt erre találták ki, hogy azok akik nincs idejük el menni napi szinten sportolni tudják tartani a lépést edzettebb honfitársaikkal szemben.Sokkal nagyobb távokat meg tehetünk így akár 80 km t is .Évezni kell a kerékpározást és nem számít, hogy rásegítéssel vagy rásegítés nélkül Legyünk többen sziasztok.
Az elektromos kerékpárok felhasználási területei:Sport, munkabajarás, Kényelmes tekerés céljából
Vannak a kerékpár versenyzőknek olyan edzési szakaszaik ahol a pulzus nem mehet fel erre jó a rásegítés....
Munkába járás miatt sokan választják ezt a közlekedési módot mert így sportolnak is a benzinen és a belvárosban a-b könnyebb átjutni.Természeten a kerékpár futárok is használják a gyorsabb célba érés érdekében.
Mindenkinek ismerős az érzés mikor az ember vérnyomása az egekben és majd megfullad az elektromos kerékpárt erre találták ki, hogy azok akik nincs idejük el menni napi szinten sportolni tudják tartani a lépést edzettebb honfitársaikkal szemben.Sokkal nagyobb távokat meg tehetünk így akár 80 km t is .Évezni kell a kerékpározást és nem számít, hogy rásegítéssel vagy rásegítés nélkül Legyünk többen sziasztok.